Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

e-Belediye e-Devlet Anketler
Kayapınar Belediyesi
Kayapınar Belediyesi
  • KURUMSAL
    • Anketlerimiz
    • Yöneticilerimiz
      • Başkan
      • Başkan Yardımcıları
      • Birim Müdürleri
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Hizmet Standartları
    • Raporlar ve Tablolar
      • Stratejik Plan
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kurumsal Mail
  • KAYAPINAR
    • Tarihçe
    • Muhtarlarımız
    • Semt Pazarları
    • Nüfus Bilgileri
    • Nöbetçi Eczaneler
  • HİZMETLER
    • Eğitim Birimleri
      • Kayapınar Eğitim Akademisi
      • Zarokistan Kreş ve Gündüz Bakım Evi
      • Barış Bilgi Evi
      • Diclekent Bilgi Evi
      • Fırat 1 Bilgi Evi
      • Fırat 2 Bilgi Evi
      • Peyas 1 Bilgi Evi
      • Peyas 2 Bilgi Evi
    • Sosyal Hizmetler
      • Nikah İşlemleri
      • Hanımeller Çarşısı
      • ASEM
    • Sağlık Hizmetleri
      • Musa Anter Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Huzurevleri Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Evde Bakım Hizmetleri
  • PROJELER
    • Projelerimiz
  • BASINDA BİZ
    • Video Galeri
    • Foto Galeri
  • E-İMAR
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Bilgi Edinme
    • Telefon Rehberi
    • İstek Şikayet Formu
Ara
  • KURUMSAL
    • Anketlerimiz
    • Yöneticilerimiz
      • Başkan
      • Başkan Yardımcıları
      • Birim Müdürleri
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Hizmet Standartları
    • Raporlar ve Tablolar
      • Stratejik Plan
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kurumsal Mail
  • KAYAPINAR
    • Tarihçe
    • Muhtarlarımız
    • Semt Pazarları
    • Nüfus Bilgileri
    • Nöbetçi Eczaneler
  • HİZMETLER
    • Eğitim Birimleri
      • Kayapınar Eğitim Akademisi
      • Zarokistan Kreş ve Gündüz Bakım Evi
      • Barış Bilgi Evi
      • Diclekent Bilgi Evi
      • Fırat 1 Bilgi Evi
      • Fırat 2 Bilgi Evi
      • Peyas 1 Bilgi Evi
      • Peyas 2 Bilgi Evi
    • Sosyal Hizmetler
      • Nikah İşlemleri
      • Hanımeller Çarşısı
      • ASEM
    • Sağlık Hizmetleri
      • Musa Anter Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Huzurevleri Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Evde Bakım Hizmetleri
  • PROJELER
    • Projelerimiz
  • BASINDA BİZ
    • Video Galeri
    • Foto Galeri
  • E-İMAR
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Bilgi Edinme
    • Telefon Rehberi
    • İstek Şikayet Formu

Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü

Müdürlüğün Yönetmeliği
KAYAPINAR BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRÜLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç:

MADDE 1: (1) Bu yönetmeliğin amacı Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini belirlemek, görevlerinin yerine getirilisi ve yetkilerinin kullanışında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.


Kapsam

MADDE 2: (1) Bu yönetmelik, Kayapınar Belediye Başkanlığı Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün görev ve çalışma düzenini kapsar


Hukuki dayanak:

MADDE 3: (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye kanununun 15/b ve 18/m maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.


Tanımlar

MADDE 4: (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Belediye: Kayapınar Belediyesini,

b) Başkan: Kayapınar Belediye Başkanını,

c) Başkan Yardımcısı: Belediye başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Kayapınar Belediye Başkan Yardımcısını,

ç) Birim: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünü,

d) Müdür: Birim müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,

e) Personel: Müdür ve diğer birim mensuplarını(memur, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, ve Belediyece görevlendirilen personel) ifade eder.


İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Teşkilat

Kuruluş

MADDE 5: (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunun 48 nci maddesi ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanılarak Kayapınar Belediye Meclisince kurulmuştur.


Teşkilat

MADDE 6: (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; Müdür, Memur, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, işçi ve sözleşmeli personelden oluşur.

(2) Müdürlüğün kadrosunu oluştururken, işyerlerinin denetimi ile ruhsatlandırılması İşlemlerinde ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayıda personel istihdamının sağlanması gözetilir.

(3) İlçedeki işyerlerinin sayısı her yıl artış gösterdiğinden, kontrol ve denetimlerinin halk sağlığı için daha sıklıkla yapılabilmesi için ihtiyaca göre norm kadroya uygun olarak birimler kurabilir.

(4) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, Belediye başkanının yetki ve görev verdiği Başkan yardımcısına bağlı olarak görevini yürütür.


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 8: (1) Ruhsat ve Denetim Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.

a) Ruhsat ve Denetim Müdürünün Görevleri;

1) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.

2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.

3) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.

4) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.

5) Personeli arasında yazılı görev dağılımı yapmak,

6) Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,

7) Müdürlük Bünyesinde görev yapan personelin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini, personelin işlemlerinin mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlamak,

8) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

9) Belediye Başkanı ve üst makamların emirleri, Meclis ve Encümen kararlarını yerine getirmek,

10) Birim yöneticilerinin ortak nitelikteki yönetim görevlerini yerine getirmek,

11) Müdürlük ve bağlı birimlerin görevlerini ilgilendiren mevzuat değişikliklerini takip etmek ve maiyetindekilere iletmek veya duyurmak,

12) Belediye meclisine ruhsat fiyat tarifesi hakkında karar almak üzere teklifte bulunmak,

13) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, müdürlüğe bağlı birimlerin görevlerinin etkinlikle yerine getirilmesi için yetkisi dâhilindeki tedbirleri almak, çalışma saatlerini belirlemek, yetkisini aşan konularda Belediye Başkanlığından prensip kararları alınması hususunda üst makamlara bilgi vermek,

14) Müdürlük işlevleri ile ilgili Başkanlık makamının istediği raporları inceleme ve araştırmalar yaparak hazırlamak,

15) Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirmek, plan ve programlar yaparak çalışmaların bu Emri altında görev yapan, disiplin ve ita amiri olduğu bütün memurların, özlük haklarını gerçekleştirmek, gizli tezkiye varaklarını düzenlemek, onaylanmış yıllık izinlerini ve mazeret izinlerini vermek, personelin hizmet içi eğitimini yaptırmak,

16) Personeli ihtisas ve becerilerine göre, uygun gördüğü birim ve görevde çalıştırmak, denetim ve gözetimini yapmak,

17) Müdürlüğüne ait yıllık taslak bütçe hazırlamak ve bütçe doğrultusunda uygulamaları yapmak, Tahakkuk Amirliği görevini yerine getirmek,

18) Teknolojik gelişmeleri izleyerek, buna göre müdürlüğün araç, gereç, donanım ve haberleşme cihazlarının yenilenmesini sağlamak için talepte bulunmak,

19) Müdürlük görevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan, yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için, Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak,

20) Yasa, tüzük ve yönetmeliklerle belediyeye verilen görevlerden, yetkisi içinde olanların yapılmasını sağlamak, bu amaç için gerekli tedbirleri almak veya aldırmak,

21) İlgili mevzuat ve bu yönetmelik gereği, kendisine verilen diğer görevlerin yerine getirilmesinden, ilgili Başkan Yardımcısı ve Belediye Başkanına karşı sorumludur.

b) Ruhsat ve Denetim Müdürünün Yetkileri:

1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.

2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.

3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.

4) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.

5) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.

6) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenleme, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı veya Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.

7) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi

8) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.

c) Ruhsat ve Denetim Müdürünün Sorumlulukları:

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.

Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 9: (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün görevleri aşağıdaki gibidir.

1.1) Görevlerini yasalara uygun zamanında, verimli, düzenli ve eksiksiz yapmak,

1.2) Belediye sınırları dâhilinde faaliyet gösteren sıhhi, gayri sıhhi ve umuma açık eğlence yerlerinin tespit ve denetimini yapmak ve bu denetleme sonucunda ruhsat öncesi faaliyete uygun hale getirilmesi sağlamak.

1.3) Belediye sınırları dâhilinde ruhsatlı işyerini ruhsat hilafı faaliyetinin olup olmadığının tetkikiyle, ruhsatın uygun hale getirilmesini sağlamak,

1.4) İlçe sınırları içerisinde ticari amaçla açılan bütün (Sıhhi, gayrı sıhhi, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri vs.) iş yerlerine, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı, hafta tatili ruhsatı veya izin belgesi verme işlemlerini yapmak,

1.5) Belediye sınırları içerisinde faaliyet gösteren sıhhi, gayri sıhhi ve umuma açık eğlence yerlerini yürürlükte olan işyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelik doğrultusunda envaline göre ilgili yasa ve yönetmelikler doğrultusunda ruhsatlandırılmasını sağlamak.

1.6) Ruhsat aşamalarında mevzuata Belediyeye verdiği yükümlülükleri Belediyenin bu işle ilgili organı sıfatıyla yapmak ve başka kurumlarla yapılacak işlemlerde gereken yazışmaları yürütmek.

1.7) Ruhsatlandırılma aşamasında tahakkuk etmesi gereken vergi, harç, resim ücret ve satış bedeli cinsinden Belediye gelirlerinin tahakkukunu hazırlamak,

1.8) Herhangi bir talep halinde ruhsatlı bir işyerinin bulunduğu sınıftan daha üst bir sınıf özelliklerini taşıyıp taşımadığının tespitini yapar, taşıyanların sınıfını yükseltme veya gerektiğinde düşürme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

1.9) Ruhsatı olmayan işyerlerinin faaliyetlerine son verilmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

1.10) İşyerlerinin ücret ve tarifelerini tasdik etme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

1.11) Ruhsata tabi olmayan işyerlerinden "İşyeri Açma Harcı" alınarak izin belgesi düzenlemek,

1.12) İşyerlerinde ruhsat ve talimatların gereğinin yerine getirilememesi halinde ruhsatın iptal edilmesi işlemlerini yapmak

1.13) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik, 2559 sayılı Polis ve Selahiyet Kanununa istinaden işyeri ruhsat müracaatlarını kabul etmek,

1.14) Ruhsat Müracaatında bulunan işletmeci ve işyeri ile ilgili adres tespiti, imar, tapu, İtfaiye, sağlık ve asayiş yönünden incelenmesi amacıyla yazışmalarda bulunmak, gelen Cevabi yazıların takibini yapmak,

1.15) Umuma açık işyerleri ile ilgili alınan Encümen Kararlarını ilgili kurum ve birimlere bildirmek,

1.16 )Ruhsat başvurusunda bulunan işyerlerinin tüm evrak işlemlerini tamamlayarak Komisyonca incelenmesi için hazır hale getirmek,

1.17) Ruhsat tanzim edilen işyerlerini ilgili kamu kurumlarına ve birimlere bildirmek,

1.18) Sorumluluğu olan dosyanın takibi ve arşivlemesini yapmak,

1.19) Kayıtların bilgisayar ortamında güncellemesini sağlamak,

1.20) Yazışmaların yasalara uygun, zamanında eksiksiz ve verimli yapılmasını sağlamak,

1.21) Müdüriyete gelen, giden evrakların kayıtlarını usulüne uygun tutulması ve ilgili birime Havalesini sağlamak,

1. 22)Evrak çıkışı ile kalan evrakların arşivlenmesini sağlamak,

1.23) Müdürlük emrinde görevli personel kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon

Hizmetlerin icrası

MADDE 10: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.

a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.

b) Görevin planlanması: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve Sorumlu personel tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

c) Görevin İcrası: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen Görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

İşbirliği ve koordinasyon

MADDE 11:

1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon

a) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.

b) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü gelen tüm yazılar kayıt belediye personelince toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdürlük Makama verilir.

c) Ruhsat ve Denetim Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve ilgili personele iletir.

ç) Görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.

2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.


BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 12:İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler Çerçevesinde hareket edilir.



Yürürlük

MADDE 13:Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14: Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Müdürlüğün Görevleri
KAYAPINAR BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

1) Görevlerini yasalara uygun zamanında, verimli, düzenli ve eksiksiz yapmak,

2) Belediye sınırları dâhilinde faaliyet gösteren sıhhi, gayri sıhhi ve umuma açık eğlence yerlerinin tespit ve denetimini yapmak ve bu denetleme sonucunda ruhsat öncesi faaliyete uygun hale getirilmesi sağlamak.

3) Belediye sınırları dâhilinde ruhsatlı işyerini ruhsat hilafı faaliyetinin olup olmadığının tetkikiyle, ruhsatın uygun hale getirilmesini sağlamak,

4) İlçe sınırları içerisinde ticari amaçla açılan bütün (Sıhhi, gayrı sıhhi, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri vs.) iş yerlerine, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı, hafta tatili ruhsatı veya izin belgesi verme işlemlerini yapmak,

5) Belediye sınırları içerisinde faaliyet gösteren sıhhi, gayri sıhhi ve umuma açık eğlence yerlerini yürürlükte olan işyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelik doğrultusunda envaline göre ilgili yasa ve yönetmelikler doğrultusunda ruhsatlandırılmasını sağlamak.

6) Ruhsat aşamalarında mevzuata Belediyeye verdiği yükümlülükleri Belediyenin bu işle ilgili organı sıfatıyla yapmak ve başka kurumlarla yapılacak işlemlerde gereken yazışmaları yürütmek.

7) Ruhsatlandırılma aşamasında tahakkuk etmesi gereken vergi, harç, resim ücret ve satış bedeli cinsinden Belediye gelirlerinin tahakkukunu hazırlamak,

8) Herhangi bir talep halinde ruhsatlı bir işyerinin bulunduğu sınıftan daha üst bir sınıf özelliklerini taşıyıp taşımadığının tespitini yapar, taşıyanların sınıfını yükseltme veya gerektiğinde düşürme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

9) Ruhsatı olmayan işyerlerinin faaliyetlerine son verilmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

10) İşyerlerinin ücret ve tarifelerini tasdik etme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

11) Ruhsata tabi olmayan işyerlerinden "İşyeri Açma Harcı" alınarak izin belgesi düzenlemek,

12) İşyerlerinde ruhsat ve talimatların gereğinin yerine getirilememesi halinde ruhsatın iptal edilmesi işlemlerini yapmak

13) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik, 2559 sayılı Polis ve Selahiyet Kanununa istinaden işyeri ruhsat müracaatlarını kabul etmek,

14) Ruhsat Müracaatında bulunan işletmeci ve işyeri ile ilgili adres tespiti, imar, tapu, İtfaiye, sağlık ve asayiş yönünden incelenmesi amacıyla yazışmalarda bulunmak, gelen Cevabi yazıların takibini yapmak,

15) Umuma açık işyerleri ile ilgili alınan Encümen Kararlarını ilgili kurum ve birimlere bildirmek,

16) Ruhsat başvurusunda bulunan işyerlerinin tüm evrak işlemlerini tamamlayarak Komisyonca incelenmesi için hazır hale getirmek,

17) Ruhsat tanzim edilen işyerlerini ilgili kamu kurumlarına ve birimlere bildirmek,

18) Sorumluluğu olan dosyanın takibi ve arşivlemesini yapmak,

19) Kayıtların bilgisayar ortamında güncellemesini sağlamak,

20) Yazışmaların yasalara uygun, zamanında eksiksiz ve verimli yapılmasını sağlamak,

21) Müdüriyete gelen, giden evrakların kayıtlarını usulüne uygun tutulması ve ilgili birime Havalesini sağlamak,

22) Evrak çıkışı ile kalan evrakların arşivlenmesini sağlamak,

23) Müdürlük emrinde görevli personel kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
Daha fazla göster
 
 

KURUMSAL

  • Anketlerimiz
  • Yöneticilerimiz
    • Başkan
    • Başkan Yardımcıları
    • Birim Müdürleri
  • Belediye Meclisi
  • Belediye Encümeni
  • Hizmet Standartları
  • Raporlar ve Tablolar
    • Stratejik Plan
    • Performans Raporları
    • Faaliyet Raporları
  • Haberler
  • Duyurular
  • Kurumsal Mail

KAYAPINAR

  • Tarihçe
  • Muhtarlarımız
  • Semt Pazarları
  • Nüfus Bilgileri
  • Nöbetçi Eczaneler

HİZMETLER

  • Eğitim Birimleri
    • Kayapınar Eğitim Akademisi
    • Zarokistan Kreş ve Gündüz Bakım Evi
    • Barış Bilgi Evi
    • Diclekent Bilgi Evi
    • Fırat 1 Bilgi Evi
    • Fırat 2 Bilgi Evi
    • Peyas 1 Bilgi Evi
    • Peyas 2 Bilgi Evi
  • Sosyal Hizmetler
    • Nikah İşlemleri
    • Hanımeller Çarşısı
    • ASEM
  • Sağlık Hizmetleri
    • Musa Anter Engelsiz Yaşam Merkezi
    • Huzurevleri Engelsiz Yaşam Merkezi
    • Evde Bakım Hizmetleri

PROJELER

  • Projelerimiz

BASINDA BİZ

  • Video Galeri
  • Foto Galeri

E-İMAR

İLETİŞİM

  • İletişim Bilgileri
  • Bilgi Edinme
  • Telefon Rehberi
  • İstek Şikayet Formu

Peyas Mah. Kayapınar Caddesi no:56 Kayapınar Belediyesi Hizmet Binası
Telefon: 0850 339 21 21
E-Posta : info@kayapinar.bel.tr

Sosyal Medya :

© 2020 - Kayapınar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır.

  • KURUMSAL
    • Anketlerimiz
    • Yöneticilerimiz
      • Başkan
      • Başkan Yardımcıları
      • Birim Müdürleri
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Hizmet Standartları
    • Raporlar ve Tablolar
      • Stratejik Plan
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kurumsal Mail
  • KAYAPINAR
    • Tarihçe
    • Muhtarlarımız
    • Semt Pazarları
    • Nüfus Bilgileri
    • Nöbetçi Eczaneler
  • HİZMETLER
    • Eğitim Birimleri
      • Kayapınar Eğitim Akademisi
      • Zarokistan Kreş ve Gündüz Bakım Evi
      • Barış Bilgi Evi
      • Diclekent Bilgi Evi
      • Fırat 1 Bilgi Evi
      • Fırat 2 Bilgi Evi
      • Peyas 1 Bilgi Evi
      • Peyas 2 Bilgi Evi
    • Sosyal Hizmetler
      • Nikah İşlemleri
      • Hanımeller Çarşısı
      • ASEM
    • Sağlık Hizmetleri
      • Musa Anter Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Huzurevleri Engelsiz Yaşam Merkezi
      • Evde Bakım Hizmetleri
  • PROJELER
    • Projelerimiz
  • BASINDA BİZ
    • Video Galeri
    • Foto Galeri
  • E-İMAR
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Bilgi Edinme
    • Telefon Rehberi
    • İstek Şikayet Formu

Peyas Mah. Kayapınar Caddesi no:56 Kayapınar Belediyesi Hizmet Binası Telefon: 0850 339 21 21 E-Posta : info@kayapinar.bel.tr

Sosyal Medya :

© 2020 - Kayapınar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız